Men se det snöar....

image7
Idag har jag och min dotter bara myst, vi har byggt snögubbe, gjort stormiddag till alla dockorna och bakat syltkakor. Det är sådana här dagar man får komma ihåg när man bara stressar runt och ska lämna o hämta på dagis, jobba, laga mat, städa, gå ut med hunden och vara tålmodig, snäll o rolig på samma gång.

Vårt samhälle är stress! Man vill och behöver vara så mycket som man omöjligtvis kan upprätthålla. Alla dessa roller vi ska fylla. Man ska hinna träffa vännerna, jobba, ha tid för sina barn, ha tid för mor och farföräldrar, tid för mamma och pappa, man ska vara en underbar flickvän, städa, laga mat o allt det där andra. Alla kämpar för att försöka leva upp till den man ska vara och allt det man ska hinna med.. vem hur ska man orka? Man får ju såklart prioritera, men vad ska man prioritera bort? allt det man ska göra och alla dem som man tycker om och vill träffa är ju viktiga!?

Om jag får önska mig något så skulle det vara mer tid för tid är en bristvara för mig!/c




Kommentarer
Postat av: Designa din blogg - För dig som vill ha hjälp med bloggdesignen

Du missar väl inte chansen att vinna en prenumeration på en av 8 tidningar hos mig?

http://www.designadinblogg.se/1205804916_vinn_en_prenumeration.html

2008-03-19 @ 01:35:45
URL: http://www.designadinblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0