sjuka ideal.

I vårt "underbara" samhälle så finns det ju vissa kriterier för att man ska vara OK. Utseendemässigt så ska man helst ha stora bröst,ingen midja alls, den perfekta solbrännan, det där underbara tjocka glänsande håret och sist men inte minst ska man se fräsch ut utan att det ska synas att man är sminkad alls. suck..inatt under tiden jag jobbade så tittade jag på ett program om modeller där man fick följa med på fotosessioner och sen fick man även se hur dem retusherade bilderna innan de ens hamnade i tjejernas portfolio. När dem retusherar bilderna tar dem bort rynkor och andra så kallade "skönhetsfel" , förlänger benen och sen lägger dem till lite glans här och var så att det ska se bättre ut. Jag undrar NÄR och HUR det gick fel för hur f-n ska tjejer kunna ha något självförtroende alls när man hela tiden matas med bilder på tjejer som ser ut så som jag nämnde här ovan när inte bilderna är ett dugg sanningsenliga. Någonstans så hoppas man ju att dem flesta är medvetna om detta, att bilderna inte är verklighet men även om jag visste att dem fixar till bilderna så trodde jag inte det gick till på det viset. Hade kunnat skriva i en evighet om detta men för att jag ska orka med denna sista natten på jobb får jag nog lägga mig nu. /c

Kommentarer
Postat av: Felicia

Jag prova ringa dig idag, inget svar. saknar dig. MSN snart?

2009-03-10 @ 23:03:53
URL: http://frustrado.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0